15 januari 2024

Persbericht overname Re-Tek

Zoetermeer, januari 2024 – Circular IT Group vergroot footprint en het leiderschap in ITAD uit door de strategische overname van Re-Tek Ltd.

Circular IT group is verheugd de overname aan te kondigen van het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde Re-Tek Ltd, een marktleider op het gebied van ITAD-diensten. Maarten de Roos, CEO van Circular IT group: “Dit is een belangrijke stap voor onze organisatie en een stap die de concurrentiepositie in IT life-cycle Managementdiensten versterkt. Re-Tek Ltd heeft een uitstekende reputatie en staat van dienst, een sterke klantenportefeuille en is zeer complementair vanuit meerdere perspectieven, waardoor onze visie om IT circulair te maken als Circular IT group mogelijk is.”

Circular IT group en Re-Tek hebben al een lange en solide geschiedenis van samenwerking door een succesvolle samenwerking tussen onze ITAD-dochteronderneming CTC en Re-Tek, die enkele jaren teruggaat. Het volledig geaccrediteerde wereldwijde partnernetwerk van Re-Tek is ongeëvenaard en samen kunnen Re-Tek en Circular IT group IT-Hardware op wereldwijde schaal verwerken, waardoor ons servicebereik aanzienlijk wordt uitgebreid en voldoet aan de hoogste normen op het gebied van certificering en compliancy. We delen een toewijding aan service en kwaliteit, het leveren van ongeëvenaarde waarde voor onze klanten en het creëren van een duurzamere IT-industrie. Re-Tek heeft een zeer ervaren leiderschapsteam en de groep zal profiteren van een ervaren groep professionals die het beste van beide bedrijven combineren.

In de komende weken en maanden zal het uitgestippelde integratieproces zorgen voor een soepele overgang voor alle belanghebbenden. Het succes van onze integratie-inspanningen zal worden gedreven door de effectieve teambenadering die de naadloze levering van waarde aan onze klanten en resultaten voor onze bedrijfsresultaten mogelijk maakt. We waarderen de voortdurende steun van onze aandeelhouders, klanten en medewerkers in onze reis om een echte marktleiderspositie in onze markt te verwerven. We kijken ernaar uit om de kansen en groei die deze stap met zich meebrengt te omarmen en we zijn ervan overtuigd dat de gecombineerde krachten van Re-Tek en Circular IT group zullen bijdragen aan het creëren van een dynamische en succesvolle organisatie voor de komende jaren.

Kevin Culligan, oprichter en meerderheidsaandeelhouder van Re-Tek: “Ik was onder de indruk van de strategie die Circular IT group heeft voor de komende jaren en hun groei in korte tijd. Hun focus op het blijven ontwikkelen van een tastbaar ESG-pakket aan diensten voor een breed scala aan klanten en sectoren was perfect in lijn met de gevestigde reputatie van Re-Tek op het gebied van wereldwijde levenscyclusdiensten. De overname is een ideale opvolging voor Re-Tek, aangezien het onderdeel wordt van een grote organisatie in Europa, wat veel meer kansen biedt voor de organisatie en dit zal een aanvulling vormen op haar wereldwijde partnernetwerk, waardoor haar toekomst in een opwindende en dynamische sector wordt gegarandeerd.”

Gordon Lowrie, Managing Director Re-Tek: “De overname van Re-Tek door Circular IT group biedt een uitgelezen kans om verder te groeien in een dynamische sector die de afgelopen jaren een flinke beweging en consolidatie heeft doorgemaakt. Circular IT group heeft indruk op ons gemaakt met hun benadering van de uitdagingen die zich voordoen binnen de circulaire economie, naast het delen van vergelijkbare waarden als Re-Tek over hoe deze op een duurzame en milieugerichte manier kunnen worden aangepakt. Nu we de toekomst ingaan als onderdeel van Circular IT group, biedt het vooruitzicht opwindende kansen voor groei en innovatie. Ik twijfel er niet aan dat deze nieuwe fase nog meer succes zal opleveren voor alle betrokkenen bij Re-Tek en Circular IT group. Het hele team van Re-Tek en ik zijn verheugd om ons bij onze nieuwe collega’s van Circular IT group aan te sluiten en aan deze nieuwe en spannende periode te beginnen die voor ons ligt.”

Circulaire IT Expert

Wil je meer weten?

We helpen je graag verder.